Warning: array_key_exists(): The first argument should be either a string or an integer in D:\Inetpub\webs\924517_web\www\lang_set.inc.php on line 7 Prof. MUDr. Cyril Höschl DrSc. FRCPsych.

Porota. Anketa, Pátek LN 19.4.2013 (Otázka: Vnímáte radikální snížení cen mobilních operátorů skutečně jen jako vstřícnější přístup k zákazníkovi?).

19. 4. 2013


Rozhodně nikoli. Kdyby šlo o vstřícný přístup k zákazníkovi, už dávno by operátoři nebyli byznysem, ale charitou. Obchod můžeme chápat jako oboustranně výhodnou transakci, při níž ani jedna strana nemá pocit, že byla okradena. Tváří v tvář monopolům a kartelům ten pocit však míváme. V případě mobilních operátorů ho nyní konkurence umenšila, a tak to má být. Primární však rozhodně není jejich altruismus, nýbrž optimalizace vlastního zisku, z níž se v příznivých podmínkách může jistý altruismus vyvinout jako vedlejší produkt.